dinsdag 24 november 2009

Eindelijk downloaden van Uitzendinggemist


De grote makke van Uitzendinggemist is dat je programma's niet kunt downloaden. Soms wacht je net iets te lang, en heb je je uitzending zelfs op Uitzendinggemist gemist. Of je bent onderwijzer en wilt iets in de klas laten zien. Of je houdt gewoon van bewaren, en misschien nóg een keer bekijken, zoals ondergetekende.

Enfin, hier is dus de GemistDownloader, geprogrammeerd door een liefhebber. Niet voor de totale leek - je hebt het .Net Framework 2.0 nodig, anders werkt het niet. Je moet een url kunnen copy&pasten. Na het starten duurt het héél lang voor het programma is geconverteerd bij Media-convert.com - ik heb de indruk dat de uitzending eerst helemaal wordt afgespeeld zonder dat je 'm ziet. Daarna moet je het videobestand nog downloaden van Media-convert.com. Maar dan heb je ook wat: een uitzending die altijd van jou blijft, net als de vhs-opname die je vroeger zou hebben gemaakt. Ik ben meteen begonnen aan het downloaden van De Oorlog.

Tot de omroepen dit onmogelijk maken natuurlijk. Volgens de maker hebben ze zijn site al bezocht. Of dat betekent dat ze er wat aan gaan doen of dat ze het blijkbaar oogluikend toestaan, dat weet ik niet.

UPDATE Het lijkt erop dat er een maximum bestaat bij Media-convert.com. Mijn derde download van vandaag loopt telkens spaak.

5 opmerkingen:

  1. Als je Safari gebruikt kun je dat al met een listige truuk. Alleen als er gebruik wordt gemaakt van Silverlight kun je dat vergeten: Microsoft heeft blijkbaar de boel helemaal dicht weten te timmeren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. met hinet recorder kan dit al 100 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan heel eenvoudig via real player download.
    Hiermee download ik al vele maanden de gemiste uitzendingen en andere video's zoals you tube video's.
    Simple, snel en gratis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En met Orbit schijnt het ook te kunnen, twitterde nog iemand. Ik heb het gisteravond met Orbit nog op twee manieren geprobeerd, maar lauw loene. Hinet en Real Player zal ik nog proberen, dank voor de tips.

    Herbert

    BeantwoordenVerwijderen