woensdag 28 juli 2010

Elf jaar lang leek Carly zwakbegaafd...

... tot ze het toetsenbord van een computer in handen kreeg. Toen bleek het zwaar autistische meisje in prachtige volzinnen haar emoties en frustraties onder woorden te kunnen brengen, en haar eigen gedrag te kunnen duiden. Vader vertelt met brok in zijn keel over de elf jaar dat de ouders vruchteloos therapieën probeerden, en hoe ze soms over Carly praatten alsof ze er zelf niet was. Opeens konden ze kennismaken met hun eigen dochter.

Deze ABC-reportage lijkt wel een trailer voor een Hollywoodfilm (wedden?) en ik vraag me af of het niet te mooi is om waar te zijn, maar Carly heeft nu een website en ze twittert ook. Op haar twitteraccount wordt duidelijk aangegeven waar ze zelf aan het woord is en waar haar vader even de honneurs waarneemt.

Overigens is de ene autist de andere niet, dus verwacht niet dat elke autist op deze manier uit de kast kan komen.

3 opmerkingen:

  1. je bedoelt: "dus verwacht niet dat elke autist zo uit de kast kan komen."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha nee idd de nee de ene autist is de andere niet,
    Ik kan dus echt niet omschrijven hoe ik me voel door het te typen, juist door te praten of te tekenen :D

    BeantwoordenVerwijderen